731,432 unikalne wizyty

Linki
Sprawozdania finansowe
Klasa I a i II a na wycieczce w Toruniu

Dnia 18 czerwca 2019 r. klasy I a i II a wraz z wychowawczyniami, udały się na wycieczkę do Torunia, jednego z najstarszych miast Polski. Zwiedzanie grodu Kopernika zaczęliśmy od pobytu w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Jest to pierwsze centrum nauki, które otwarto w województwie kujawsko - pomorskim. Na sześciu kondygnacjach znajduje się przestrzeń wystawiennicza, pracownie naukowe oraz sale ekspozycyjne dla dzieci. W Centrum Nowoczesności są dostępne dwie wystawy stałe „O obrotach” - zlokalizowana na pierwszym piętrze budynku oraz „Rzeka” - zajmująca największą powierzchnię na drugim piętrze. Centralnym punktem wystawy „Rzeka” jest model koryta rzeki - od źródła po ujście. Ekspozycja nawiązuje do przepływającej przez Toruń Wisły. Dzięki tej ekspozycji można zobaczyć ciekawostki przyrodnicze charakterystyczne dla górnego, środkowego oraz dolnego biegu rzeki. Uczniowie z naszej szkoły mogli zobaczyć również wiele eksponatów o treści przyrodniczej, fizycznej i podróżniczej.

Następnie udaliśmy się w kierunku tzw. Starego Miasta. Widzieliśmy Rynek Staromiejski, Pomnik Mikołaja Kopernika z 1853 roku, Krzywą Wieżę oraz zabytkowe mury miejskie. Spacerowaliśmy wśród zabytkowych kamieniczek z XIII wieku. W sklepikach znajdujących się na rynku, dzieci zakupiły wiele pamiątek. Były to: łuki, tarcze, ozdobne kubki, widokówki przedstawiające Toruń i wiele innych przedmiotów.

Kolejnym punktem programu była Piekarnia Mistrza Bogumiła, w którym nie tylko mogliśmy zapoznać się z tajemnicą technologii wypieku toruńskich pierników, ale także braliśmy udział w produkcji korzennych wypieków według starych receptur i przy użyciu tradycyjnych narzędzi.

Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Pozostały wspomnienia i wiele ciekawych zdjęć, które będą pamiątką z naszego pobytu w Toruniu.

Wychowawczynie serdecznie dziękują rodzicom za pomoc w opiece nad dziećmi.

Sławomira Chwaja-Połom, Katarzyna Centała

Znajdź nas na Facebook
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?